Aký bol prvý ročník kampane Zimná výzva?

Aký bol prvý ročník kampane Zimná výzva?

Prvý ročník kampane Zimná výzva, ktorú pripravila KOCR Severovýchod Slovenska, zažil vzhľadom na epidemiologickú situáciu veľký úspech. Posolstvo súťaže oslovilo širokú verejnosť a v účastníkoch zanechalo obrovský dojem. 

Zimná výzva KOCR SVS

Celá súťaž Zimná výzva - Objav Severovýchod Slovenska sa niesla v duchu hesla: "Lekár lieči, príroda uzdravuje!" Jej cieľom bolo ukázať turistický potenciál Prešovského kraja aj počas zimného obdobia. Do prvého ročníka výzvy sa zapojilo 195 účastníkov, ktorí mali možnosť navštíviť 15 turistických lokalít rozdelených podľa stupňa náročnosti (easy, medium, hard), na ktorých boli umiestnené unikátne nálepky. Ak sa súťažiaci odfotil na piatich miestach mohol získať čelovku, v prípade desiatich turistický hrnček a za prejdených pätnásť lokalít tričko. KOCR Severovýchod Slovenska celkovo eviduje 108 súťažiacich, ktorí zdolali päť a viac miest, 31 sa podarilo prejsť desať a viac miest a 11 všetkých 15 cieľov, pričom nastúpali až sedem tisíc výškových metrov a prešli 138 km.

"Zimná výzva bola našim prvým projektom takéhoto typu počas zimného obdobia. Teší nás obrovský záujem verejnosti a najmä pozitívne ohlasy, ktoré sme na túto kampaň zaznamenali z viacerých strán. Len promo video zažilo na sociálnych sieťach obrovský úspech, keď ho podľa štatistík zhliadlo 60 tisíc divákov," hodnotí pozitívne dosah kampane výkonný riaditeľ KOCR Severovýchod Slovenska Martin Janoško. "Trochu nás mrzí, že mnoho návštevníkov Prešovského kraja odradila od účasti epidemiologická situácia a najmä časté zatváranie okresov. Z tohto dôvodu sme súťaž predĺžili o týždeň, aj keď to niekoľkotýždňové výpadky nemohlo účastníkom kampane vynahradiť," dodáva Janoško. 

 Michal - účastník kampane a výherca tur. balíčka
Michal - účastník kampane...

Zimná výzva sa teda preklopila aj do prvého jarného týždňa a trvala namiesto 20. apríla (prvý jarný deň, jarná rovnodenosť) do 28. marca 2021. KOCR Severovýchod Slovenska sa snažila účastníkov kampane odškodniť už počas jej priebehu, preto k pôvodným 15 lokalitám pridala 1 bonusovú - Bachureň.  

 ZorPoles - lyžiarske bambusové paličky
ZorPoles - lyžiarske bambuso...

Okrem odmien, ktoré mohli účastníci súťaže získať za prejdené lokality, boli súťažiaci motivovaní aj vecnými cenami v podobe turistických balíčkov od KOCR Severovýchod Slovenska, lyžiarskych palíc ZorPoles a turistických topánok BOSP - "Topánky, ktoré si zamilujú aktívni, ale aj menej aktívni ľudia." 

Výhercovia turistických balíčkov boli vyžrebovaní zo súťažiacich, ktorí prešli všetky lokality. Stali sa nimi Michal, Ľuboš a Radomíra. 

 Ľuboš - účastník kampane a výherca tur. balíčka
Ľuboš - účastník kampane...

Spomedzi 195 účastníkov kampane sa našla len jedna, ktorá prešla všetkých 15+1 lokalít. Radoslave sa preto KOCR Severovýchod Slovenska rozhodla venovať lyžiarske bambusové palice značky ZorPoles. 

 Radoslava - účastníčka kampane a výherkyňa paličiek
Radoslava - účastníčka ka...

Ako prebiehalo žrebovanie o turistické topánky?

KOCR Severovýchod Slovenska zaradila do žrebovania o turistické topánky BOSP všetkých 195 súťažiacich, pričom každému z nich priradila do žrebovania toľko lístkov, koľko lokalít v priebehu kampane daný účastník navštívil. Ak účastník navštívil 7 miest mal v žrebovaní sedemnásobnú šancu na výhru, ak 13 tak trinásťnásobnú. Výherkyňou sa napokon stala Silvia zo Sabinova, ktorú táto správa podľa jej slov veľmi prekvapila a samozrejme potešila. 

"Srdečné vám ďakujem, budem ich s radosťou vláčiť po všetkých potulkách v Prešovskom kraji," reagovala štastná výherkyňa, ktorá si topánky BOSP už aj užíva.

 Silvia - výherkyňa topánok BOSP
Silvia - výherkyňa topánok...
 

... a ako vnímajú Zimnú výzvu ostatní účastníci?

Letná výzva

KOCR Severovýchod Slovenska zaznamenala množstvo podnetov na letnú verziu kampane Zimná výzva. Bude teda prebiehať?

"Na letnú sezónu chystáme množstvo iných kampaní, ktoré budú návštevníci Prešovského kraja určite obľubovať, niektoré budú založené na podobnom princípe ako Zimná výzva. Samostatnú kampaň Letná výzva nechystáme. Záujem o takýto druh súťaže je však veľký, preto by sme radi založili tradíciu a túto kampaň nechali len pre zimné obdobie," prezdrádza na záver Janoško.

Autor: František Baláž

Pozri tiež: