Grófka trail

Novooznačená cyklotrasa ,,Grófka trail“ v Humennom, lokalita Hubková.

V rámci projektu ,,Na bicykli po Hubkovej novoznačenou cyklotrasou“, ktorý podporila Nadácia Pontis a v spolupráci so  SCK Humenné sa vyznačila 14,5 km trasa/okruh z toho 12,5 km vedie po nespevnených lesných cestách a 2 km po spevnených cestách s asfaltovým povrchom. Cykloturistická trasa ,,Grófka trail“ je vhodná pre horské bicykle.

Cyklistická trasa začína v Humennom pri skanzene /kde je umiestnená mapa/, pokračuje cez Handrix po bývalej kočovej ceste ku kolibe Hubková odkiaľ trasa vedie cez Kochanovský hrebeň po lesnej ceste k rázcestiu Nad Černovou, kde sa napája na existujúcu modrú značenú turistickú trasu. O 500 metrov ďalej trasa odbočuje vpravo na lesnú cestu a po chvíli sa napája na žltú značenú turitickú trasu, z ktorej po približne 300 metroch odbočuje vľavo na lesnú cestu smerom k informačnému panelu pri zvernici nad obcou Brestov. Odtiaľ trasa vedie po lesnej ceste k hrobu grófky Vandernath /kde sú umiestnené lavičky na malý oddych/ a pokračuje po lúkach cez Holú horu do intravilánu mesta Humenné a cez Záhradnú, Kudlovskú a Šmidkeho ulicu ku skanzenu.

Čas prejazdu cyklotrasy je približne 1,5-2 hod pohodovým tempom s prestávkami.

Farba trasy:  zelená farba

Správca cykloturistickej trasy: SCK Humenné

POZRI TIEŽ:

Humenné

Mesto Humenné, často nazývané aj centrom či bránou horného Zemplína, sa rozprestiera v severovýchodnej časti Slovenska, pri sútoku riek Laborec a Cirocha.