Výlet okolo Tople

Ďalším z tipov na príjemný cyklovýlet v regióne Šariš je obľúbená trasa okolo rieky Topľa. Rieka pramení v pohorí Čergov, pod vrcholom kopca Minčol. Topľa preteká mestami Bardejov, Giraltovce, Hanušovce nad Topľou a Vranov nad Topľou. Dĺžka cyklotrasy okolo rieky Topľa je 54 kilometrov a počas cesty môžeme navštíviť viacero zaujímavých miest.

Výlet začíname v Bardejovskej Novej Vsi. Po trase dolu prúdom rieky Topľa prechádzame okolo chráneného náleziska Slatina pod Lieskovcom. Územie bolo za rezerváciu vyhlásené v roku 1979. Slatinská lúka pri ceste z Bardejovskej Novej Vsi do Komárna je chráneným náleziskom vachty trojlistej. Odbočíme do ľavej strany do obce Beloveža. Za Belovežou sa pripravte na prudké stúpanie, ale príjemný zjazd do Hažlína. Ďalej pokračuje cyklotrasa cez Ortuťovú a Šášovú na rázcestie v Dubinnom.

Samotná obec Dubinné je známa vďaka tomu, že sa v nej nachádza jeden z najstarších stromov na území Slovenska. Dub letný je starý minimálne 800 rokov. Cyklotrasu lemuje malebná príroda. Prechádzame cez Kurimu, Kučín až do obce Marhaň.

V Marhani smerujeme vpravo, prechádzame cez Topľu a pred Koprivnicou odbočíme do pravej strany. Pred nami je stúpanie cez Kochanovce až do Vyšnej Vole a následne trasa klesá cez Lukavicu do Bardejova.

Cyklovýlet okolo rieky Topľa je príjemným zážitkom a zaujímavým tipom na výlet.