CYKLOTRASA - Hraničná cyklotrasa

Región Šariš ponúka mnoho krásnych cyklo výletov. Jedným z nich je Hraničná cyklotrasa.

Celková dĺžka trasy je 70,5 km ale dá sa ísť aj cez Poľské územie a tým sa ešte predĺži. Trasa vedie z Bardejova cez Zborov, Stebník, Kurov, Livov, Krivé, Mihaľov a späť do Bardejova.

Vyrážame z Bardejova a cez Teheľňu a cez les sa dostaneme do Bardejovských Kúpeľov. Stadiaľ sa opäť cez les cestou cez Stebnícku Maguru dostaneme do Zborova a pokračujeme smerom na Stebník a 3km za obcou odbočujeme doľava na Hutisko a pokračujeme ďalej na štátnu hranicu. Po hranici prejdeme až po Kurovske sedlo (Štátna hranica pri Hutisku – Štátna hranica pri Kurove: 10 km len odhadom). Z Kurovského sedla ideme dole na rázcestie a odbočujeme doprava po ceste I/77 a pred obcou Malcov odbočujeme doľava do Lukova. Tu si môžeme pozrieť gréckokatolícky drevený kostolík sv. Kozmu a Damiána, ktorý bol postavený v rokoch 1708 - 1709. Vraciame sa späť po ceste ktorou sme prišli a v obci Kružlov odbočujeme doprava a pokračujeme až do Krivého, kde je ďalší gréckokatolícky drevený kostolík sv. Lukáša z roku 1826. Pokračujeme ďalej až do Hervartova kde sa nachádza jediný rímskokatolícky drevený kostolík sv. Františka z Assisi. Je to zároveň najstarší drevený kostolík v okolí Bardejova, ktorý je datovaný okolo roku 1500. Späť do Bardejova môžeme isť po ceste I/77 alebo cez Mihaľov s vyhliadkou na mesto.

Táto trasa sa dá ešte predĺžiť prejdením cez hranicu do Poľska pri Hutisku do Blechnarka, potom do Wysowa, cez Tylicz a spät na Kurovské sedlo. Alebo z Tylicza sa dá zájsť až do poľského najznámejšieho Poľského kúpeľného strediska Krynica. Tu máte široké možnosti relaxu i ochutnania miestnych poľských špecialít.